A propos de la colère

vendredi 30 mars 2007

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A propos de la colère  -  Fable chinoise

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ICDE ZIDUCA

Konviele tiyir lorik grupeyes inde korik yo va intaf tegijireem al ilplekuyud va egayasa zexa ve ebkayar nume va egalepe ve nendoyeyer.

Tan wideyik ke bata savsafa patcta gan bifinda me zo keldaskiyir. Kire va intaf abdif zobeem irglieyer, trakuyur da di co-esteyer nume pu lorik zidon ve gukoeyer, kalison da tiyir volvaleaf ise va awalkera lodam trenara ke blira ve abdualbayar, tiganon va intaf abdif trobeem. Milgemelton, bat ayik ve kagrupeyer da lorik tiyir viaf ta malhera is tigara vox en keapaf is en gindepes.

Lorik pu in agralon ve kaliyir : « Rokal da zidel ? »

Ayik va lorik ve illaniyir aze ko tawaday laniyir aze va brava tori int kolnayar aze adim toz keyer.

Lorik vanpiyir argenaf varze ayik kire idulapayar. Forndeson ve askiyir da ta bravara va ayik is tulokiewara va erod amna batlize toz atrir. Battan va amna ve karolayar nume ve senhayar aze ve komodeyer.

Ba radimivielaf vanafiz, ta da in va ilblitisa amna dilfur, lorik va lesko ve reduyur. Ba tituawaltara ayik ve divmodeyer aze ve katcalayar da amna awalkeyer. Zides ayik pu amna va ilblira ve culimeyer aze van kelt va nubok ve ploteyer. Awaltara va ayik tuvolerodapason tanileyer. Tubelkusason toz sukayar, tumejesason va ayik maneke battan pu lorik ve eruyur da batlize djumawalkeyer lodame gomejerekeyer.

Lorik pu in agralon ve kaliyir :

« Kas tir malhafa da kev amna toz zidel ? Rin rotison mekon al askil ta da bata amna atrir, vexe amna va rin al kiazar. Kabe in mielon al laumar aze kabeon mielon al awalker. Trakul da tir malhafa da lorik va tanoy zides ayik nhurnar viele jontiktan va rin olegad meviele toz zides varze lorik vox kotviele vaon gides is kiavas is siskes ? »

Jiluca ke ayik laizon ve divmodaweyer, ve tiyir kinokaf aze icde tavera va lorik ve grewayar aze, ta da vanpir ilkanhik ise va intaf peztakeem eninter, pu lorik is int ve fuxayar.

 

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À PROPOS DE LA COLÈRE

Il était une fois un dieu qui ayant vu comment les gens s'étaient détournés de leurs mauvaises actions, il renonça à la calamité qu'il avait préparée et les préserva d'un inévitable désastre.

Un homme parmi les citoyens de cette ancienne terre ne fut pas satisfait de cette tournure des événements. Parce qu'il se repentait de ses méfaits d'avant, il s'attendait à être puni et s'adressa avec colère à la divinité, lui disant qu'il était mécontent et préférerait mourir que continuer à vivre, en châtiment de ses transgressions d'alors. En même temps, cet homme reconnut que cette divinité était lente à rendre ses jugements, lente à assigner les châtiments et infiniment patiente et tolérante.

La divinité lui dît gentiment : "As-tu le droit d'être en colère ?"

L'homme s'éloigna de la divinité, alla dans la campagne, érigea un abri pour lui-même et attendit.

La divinité se sentit désolée pour l'homme, parce qu'il faisait si chaud. Par compassion, il fit pousser un buisson à cet endroit, pour abriter l'homme et lui donner de l'ombre et atténuer son inconfort. L'homme apprécia le buisson, il s'étendit et s'endormit.

A l'aube le jour suivant, la divinité créa un ver pour attaquer le buisson et il s'étiola. Lorsque le soleil se leva l'homme se réveilla et remarqua que le buisson mourrait. L'homme en colère reprocha au buisson de s'étioler et de mourir et brandit son poing vers le ciel. Le soleil cognait sur l'homme, lui causant un grand inconfort. Un vent suffoquant se leva, faisant tant souffrir l'homme qu'il demanda à la divinité de mourir ici et maintenant, plutôt que d'endurer la souffrance.

La divinité lui dît gentiment :

"Est-il juste de te mettre en colère contre le buisson ? Tu n'as rien fait en ton pouvoir pour faire pousser ce buisson, mais le buisson t'a soulagé. Il a grandi la nuit sans toi et est mort la nuit sans toi. Penses-tu qu'il soit juste pour une divinité de se préoccuper d'un seul homme en colère quant il y en a tant qui ont besoin d'elle, qui ne se mettent jamais en colère avec leur divinité, mais ne font que lui témoigner leur révérence, leur gratitudes et leurs louanges ?"

La conscience de l'homme s'éveilla tout à coup, il eut honte, remercia la divinité pour la leçon et fit un vœu, à cette divinité et à lui-même, de devenir une bonne personne et de surveiller ses sentiments.
                                                                                                       

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